سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

 

مرغ، یک دنیاست!

 

از سال ۱۹۷۴ که مزارع پرورش مرغ Fieldale Farms بنیان گذاری شدند تا به امروز، روش بسته بندی محصولات این مزارع دچار چندین و چند تغییر اساسی و بنیادین شده اند. این مزارع که به صورت خانوادگی اداره می شوند، از همان روز اول کار خود را با رشد آغاز کرد و این رشد هم چنان ادامه دارد. البته در این رشد روز افزون، بسته بندی نقش مهمی ایفاء نموده است. هم اکنون Fieldale در حال همکاری مشارکتی با شرکت بسته بندی Crayovac می باشد. Fieldale صاحب ۳ کارخانه فرآوری، دو آسیاب دان مرغ، ۳۵۰ کامیون و البته هزاران هزار مشتری در سراسر جهان می باشد.

در حالی که حیطه اصلی کار Fieldale ارائه سرویس های غذایی می باشد، این شرکت در بخش های دیگر هم انتظار رشد مطلوبی دارد. آقای Ken Wash مدیر تدارکات شرکت می گوید: ما هنوز هم جای کار زیادی در بخش شبکه مویرگی فروش می بینیم و توقع داریم در این بخش پیشرفت های بیشتری را شاهد باشیم. شغل اصلی ما عرضه مرغ عاری از هر نوع آنتی بیوتیک می باشد و البته در این امر موفق هم بوده ایم ولی در بخش فروش نهایی و مرغ فروشی های طرف قرارداد خود بایستی بیشتر از این ها کار کنیم.

ما البته تنها تولید کننده مرغ هستیم که دان مرغ های خود را فقط و فقط از انواع سبزیجات انتخاب کرده و به مرغ ها به عنوان غذا ارائه می دهیم. با بزرگ تر شدن شرکت، Fieldale نوع عرضه محصولات خود و بسته بندی آنها را هم با تغییراتی همراه کرده است که آخرین آنها استفاده از بسته بندی دو لایه وکیوم شرکت Croyovac با عنوان Darfresh می باشد. Darfresh به گونه ای طراحی شده که طعم و شکل واقعی گوشت به صورت طبیعی خود باقی بماند و البته از زیبایی خاصی هم در برخوردار باشد تا بتواند در جذب مشتریان بیشتر، موثر باشد. این بسته بندی که در اروپا خواهان بسیاری پیدا کرده، در ایالات متحده بیشتر برای عرضه گوشت دودی مورد استفاده قرار می گیرد و Fieldale Farms در حقیقت اولین شرکت عرضه گوشت مرغ است که از آن برای گوشت سفید استفاده می کند.

در حالی که صنعت فرآوری گوشت طی چند سال اخیر با بهبودهای مناسبی در عرصه ایمنی، عمر بیشتر مواد و زیبایی همراه بوده است، اما آقای Wash این تغییرات را بسیار کند ارزیابی می کند: اگر از دید یک فروشنده به بسته بندی مرغ ها نگاه کنید، می بینید که برای مدت زمان مدیدی، بسته بندی قالب برای مرغ، سینی های مقوایی بود و پس از آن سینی های فومی و بعد از آن هم فوم های تزریق شده و حال پس از مدت ها شاهد یک تغییر دیگر هستیم که Darfresh می باشد. خرده فروشان هنوز هم قفسه های خود را با همان شکلی نظاره می کنند که ۲۰ یا ۳۰ سال پیش هم می شد مشاهده کرد. هر چند که از نظر من این تغییرات چندان سریع خود را به بازار نرسانده اند ولی اگر بخواهیم جانب انصاف را هم داشته باشیم، بایستی اذعان کنیم که بسته بندی از آن حالت خنثی به حالتی رسیده که مصرف کننده را از ارزش غذایی آگاه می کند، در اندازه های مناسب تر عرضه می شود، از چاپ بهتری بهره می برد و حتی جنبه های آموزشی هم به خود گرفته است.

آقای Don Smith مدیر بازاریابی Croyovac هم از بهبودهای حاصل شده در فیلم بسته بندی محصولات گوشتی می گوید و آنها را کمک حال واقعی صنعت فرآوری گوشت معرفی می کند. در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، شرکت های فرآوری گوشت تازه به دنبال یک بسته بندی فومی بودند که با یک لایه فیلم شفاف پوشانده شود تا به این ترتیب شکل اولیه و طبیعی گوشت نیز حفظ شود. این کار به مرحله اجرا رسید ولی مشکل این بود که اگر ذره ای بی دقتی در کشیدن فیلم دور فوم اتفاق می افتاد، امکان داشت که فیلم سوراخ شده و مایعات ترشح شده از گوشت به بیرون نشت کند که خود از نظر بهداشتی بسیار نامناسب بود. ولی با ارائه فیلم های SES، شرکت Croyovac به واقع موفق به ساخت یک فیلم ضد نشتی شد که تمام جنبه های ایمنی بسته بندی را رعایت کرده است. تقریباً در سال ۲۰۰۰ بود که Croyovac اقدام به عرضه یک محصول نوآورانه دیگر نمود و بسته بندی کیسه ای ضد هوا و ضد نشتی برای مرغ کامل را به بازار معرفی کرد. این بسته بندی هم خیلی زود مورد اقبال شرکت های فرآوری گوشت تازه قرار گرفت.

کمی بعد از آن بود که Croyovac بسته بندی زین شکل Saddle Pack را برای گوشت قرمز تازه ابداع نمود و سوپر مارکت هایی هم چون Cosco به شدت از آن استقبال کردند.

اگر به تاریخ ۳۸ ساله Fieldale نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که حداقل نیمی از زمان را با همراهی Croyovac سپری کرده است و این دلیلی ندارد جز حفظ کیفیت و اطمینان خاطر از خدمات رسانی درست به مشتریان.

پیش از شروع همکاری با Croyovac، شرکت Fieldale از پدهای تولیدی شرکت Sealed Air استفاده می کرد. در اواخر دهه ۱۹۹۰ که Sealed Air اقدام به خرید Croyovac نمود، پدها هم با تغییرات مثبتی همراه شدند و Fieldale باز هم مشتری پدهای ارتقاء یافته باقی ماند چرا که در آن زمان، پدهای چند لایه Croyovac نشان کیفیت بسته بندی گوشت تازه به شمار می رفت. اما همکاری مشترک این دو شرکت زمانی به اوج خود رسید که مدیران Croyovac از مدیران فروش Fieldale خواستند تا به مرکز آزمایشات شرکت در Duncan رفته و انواع بسته بندی را بر روی گوشت های تازه مرغ آزمایش کنند. در نهایت Fieldale فیلم های SES را پسندید و آن را به دلیل قابلیت ضد نشتی انتخاب کرد.
 
شروع این همکاری با فیلم های SES بود ولی هم اکنون Croyovac تأمین کننده تمامی محصولات بسته بندی مورد نیاز برای Fieldale به شمار می رود. از جمله این محصولات می توان به انواع مختلف سینی، سینی های جاذب رطوبت، فیلم های چند لایه برای اطراف سینی، بسته بندی های قطعه ای و بسته بندی برای مرغ کامل اشاره کرد. آقای Graved مدیر فروش منطقه ای Fieldale دلیل این همکاری بلند مدت و مستحکم را در پاسخ گویی به موقع Croyovac به نیازهای روز Fieldale می داند. او می گوید: Croyovac بسیار انعطاف پذیر است و تمامی خواسته های ما را خیلی سریع با افراد مربوطه در میان گذاشته و راه حل مورد نظر را به صورتی کاملاً ایده آل و در حداقل زمان ممکن پیش پای ما قرار می دهد. بسته بندی اخیر ما برای قطعات مرغ یکی از این راه حل هاست که خیلی زود نهایی و عملیاتی شد.

این بسته بندی دو لایه که یک لایه آن وکیوم و لایه بیرونی یک کیسه ضد نشت می باشد، این امکان را برای خانم های خانه دار فراهم می کند تا دقیقاً همان بخشی از مرغ را که نیاز دارند خریداری کنند. این بسته بندی از استحکام خوبی برخوردار بوده و برای هزینه کردن نیز ایده آل می باشد. یکی دیگر از دلایل موفقیت این بسته بندی نزد مشتریان این است که وزن خریداری شده خالص آن نسبت به انواع بسته بندی فوم دار، بیشتر می باشد و البته محیط زیست دوست هم هست. مشتریان محصولات ما غالباً از قشر تحصیل کرده جامعه هستند که همواره دارای نگرانی های زیست محیطی و سلامتی بیشتری نسبت به دیگر اقشار می باشند. ما بایستی خود را با فهم بالای آنان در تمامی جنبه های یک محصول وفق داده و به آنها احترام بگذاریم.

در حالی که این بسته بندی جدید با خود فوایدی را به همراه می آورد که البته بیشتر آنها به مشتری می رسید، دردسرهایی را هم برای Fieldale به همراه خواهد داشت که از آن جمله می توان به ایجاد تغییرات مختلف در تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد چرا که این بسته بندی بسیار متفاوت از سینی های فومی است. آقای Wash می گوید: در حالی که در گذشته تصور می کردیم که پد تنها می تواند رطوبت را جذب کند، به یکباره با این بسته بندی جدید مواجه شدیم که البته جاذب تمامی رطوبت بوده و ضد نشتی نیز هست و البته دیگر از پد خبری نیست.

بسته بندی با سینی های فومی از سرعت بالاتری برخوردار بود و نوع قرار گیری بسته ها در کنار یکدیگر بسیار ساده و معمولی بود ولی بسته بندی های جدید با سرعت کمتری انجام شده و در مقابل نیاز به دقت بیشتری نیز دارند. برای جبران این سرعت کم، Fieldale به اجبار بایستی از ۲ خط به جای ۱ خط استفاده کند تا تولید با مشکل مواجه نشود.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, توسط سیبادو